Thursday, May 28, 2009

0 :: habit yang menyeksakan ::

kalau nk ckp bout habit nih, aku sgt yakin yg masing2 ade habit tersendiri... gigit kuku, tarik rambut gatal (kesian rmbut 2, nk gatal pon xsenang), buang angin atas dan bwh (kdg2, bkn habit, kebetulan, xleh tahan), tarik bulu idung (ini bkn sekadar lawak. aku kenal seseorg yg punya habit ini. mau berkenalan?? huahua), cium ibu jari kaki dan sebagainya..
aku juga punya habit.
ianya bermula sebagai perkara biasa, tapi lama kelamaan ia menjadi suatu habit yang aku sendiri tidak sedar yang aku sedang melakukan perkara itu. tangan ini seperti ada minda dan agenda tersendiri. erkk...betul. aku mana laa pernah tipu. ada laa sekali sekala tp ini serius. apakah habit itu?

menarik bibir. eh, bukan aku saje nk tarik bibir supaya bibir ku gojess ibarat angelina jolie atau hamid gurkha sekali pun. no no no... aku tarik 'kulit' bibir. yes.. inilah habit yg berjaya aku developkan since last sem. hebat kan aku? haha..

kadang-kadang mmg xsedar pun yang aku melakukan perkara itu. kalau tyme kat kl, tengs 2 my dear rumate dan besties yg lain, kerana setiap kali aku terrrrrrrr....ter ye, aku xsengaja. tarik kulit bibir aku dgn syahdunya, mereka akan menepuk atau men'spank' tgn ku yg chumel ini. spank spank manje bak kata org tp kdg2 pedihnya terasa gak kat urat tunjang nih. huhuhe.. so kalau aku terasa nk tarik dlm erti kata lain gian sgt (sgt beb, tambah2 tyme bibir mmg sgt kering n die cam tajam, aku kena ahh tarik, sakit kot.. ini mungkin alasan semata2), aku pun wat ahh sorok2.hihi..

tp habit ini tetap bermaharajalela di benak fikiran aku yg serba putih innocent ini. tambah2 tyme cuti, well...diorg xde, n xde sorg pun yg akn ckp, "berapa kali aku kata jgn tarikkkk..!!" dialog standard rumate aku yg pasti berakhir dgn aku cuba menukar topik utk mengalih perhatian beliau...huahua... so bile kat rumah, tmbh plak ak asik demam je, mulut ini teramat laa kering meminta simpati aku...i noe, i noe...sabar ye... so dgn rela hati, aku memulakan habit aku yg maha hebat ini. walau sakit mcm mana, die kuar drh ke, hasrat murni aku ttp diteruskan. alang alang menyeluk ikan keli masak sambal, biar sampai ke dalam pinggan. ho yeah...!!

hasilnya?? tiap kali nk mkn, akn terasa laa pedih yg menusuk hati ku ini menahan sakitnya. masa ni, terngiang-ngiang suara-suara faizal tahier dan anuar zain, " padan muka ko...!"
terima kasih... anda SGT prihatin. bayangkan, masakan yg lansung xpedas seperti rendang ayam baru masak yg sgt sedap itu pun, bibir ku dh menjerit kepedihan. ni blom lagi aku perkena sambal udang ke, masak lomak cili padi ke... kalau kena mmg terbaikk ahh.... tyme 2 mula laa mulut ini mengurindamkan bait-bait indah episod kepedihan dan kesengsaraan bahana buatan sendiri. made in malaysia. copy right x laa nk reserved sgt. padahal, habit itu bukan sekali disengajakan mahupun dirancang dgn menggunakan mind map... sedih kan? aku tau. huhu... (tp aku nk wat camno?? dh nama pon HABIT...bukannya HABIBi mahupun habib jewels. kan? kan? kan?)

notakakikuygchumel: sure ada bait-bait seperti "serves you right" kn apabila entry ini dibaca. saya xbersalah woo... i'm innocent like a pure white cloth. siyessss xtipu...huhu

0 geng kapak:

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails