Tuesday, May 26, 2009

0 :: tertanya tanya aku ::

hati ini sering tertanya tanya,
mengapa bengis kata mu, suram raut wajah mu?
hati ini sering tertanya tanya,
di mana kau campakkan syg mu, nilai kasih mu?
hati ini sering tertanya tanya,
sejauh mana lagi dpt ku rasakan senyuman dan gelak tawa ikhlas mu?
hati ini sering tertanya tanya,
apakah salah dan dosa ku sehingga hitam layanan syg, menjadi makanan ku?
hati ini sering tertanya tanya,
sampai bila dpt kurasakan tingginya harga perhatian suci dari mu?
hati ini sering tertanya tanya,
banyak mana lagi kau dambakan air mata seksa, kaca hati hancur kerana sikap mu?
hati ini sering tertanya tanya
tidak pernahkah diri ini mendapat tempat di kotak akal minda mu?
hati ini sering tertanya tanya,
mengapa segala gurauan, gurau senda mu, tidak pernah jadi milik ku?
hati ini sering tertanya tanya
bolehkah aku merasakan setitik zarah sekali pun, penghargaan murni dari hati mu
hati ini sering tertanya tanya,
adakah kau menanti waktu agar aku terbang tinggi dan xkan kembali lagi?
hati ini akan terus tertanya tanya
adakah kotak jiwa mati ini adalah caturan hebat perlakuan mu?
dengan itu, segunung tahniah buat diri mu,
kerna kamu berjaya!!

notakaki: ya allah, pinjamkan aku secebis kekuatan, suluhkan aku cahaya iman, agar dapat ku terus berdiri, agar dapat ku memeluk bintang, agar dapat ku mengerti bahasa indah sang pelangi, agar dapat ku menongkah arus kejam mainan kehidupan. aminn...

0 geng kapak:

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails