Tuesday, April 27, 2010

2 tamatlah sudah sebuah kisah...

wow. menarik tol aku tgk blog sendiri sbb mmg nmpk sgt aku seorang yang jenis, 'air-pasang surut' why? ble tiba angin rajin, byk benau laa post merepek. ble dtg angin sepoi-sepoi tak reti bahasa, mmg sunyi sepi ibarat pacat bisu yang sepet matanya... wakakaka..... oke laa... entry ni sepatutnya aku bermain dengan perasaan bukan perasan. owh main layang-layang alangkah indahnya.....

dengan berakhir nya paper last aku, jadi secara automatik dan demokratik nya tamatlah juga riwayat kesan degil aku sebagai seorang undergrad student. 6 tahun bkn masa yang singkat mcm goreng telur mata kerbau atau mandikan kerbau di belakang rumah... no no no..... lamaaaaaa tuh. kalau ada anak, anak dah sekolah tadika kemas dah... kalau ada laki, silap-silap laki dh bg surat mintak kawen lagi satu dh.... uist... xde.... yg 2 over sket. pendek kata mmg lama laaa.... panjang plak kata, long long longgggggggg time ago...... haa....

mengimbau balik kenangan manis kau dan aku wahai kroni-kroni b.ed tesl um-ipik cohort 3. wahh panjang sungguh. dari mula-mula masuk zaman foundation, muka sememeh, tudung bawal...sampai ke universiti malaya, dah kenal apa itu foundation dan compact powder, tudung 'yuna' berseluar yankee. eh tak.... suar maintain.... mungkin saiz pinggang je yang berbeza sket..... time masuk tuh muka sume innocent lagi neh.... ish ish ish.... sungguh luhur tutur kata dan baik budi bahasa (yang ni masih bley di-apply kat aku sampai ble2... wakkaka) sampai laaa skang ni..........muka innocent tuh mcm xpayah-nak-tunjuk-split-personality-kat-sini. haaa... lebih kurang ahh.... apa kaitan??? suka ati saya laa..

oke back to the topic. byk yang jadi sepanjang 6 tahun bersama-sama. byk lagi perkara yang tak teradi sepanjang 6 tahun nih. biasa laa... org kata sedang kan lidah lagi tergigit, inikan plak kena gigit nyamuk. bergaduh, bermasam muka, tak bertegur sapa, sepak terajang, mainan biasa. itu laaa yang mengajar kita erti dewasa dan dewata raya. tapi atas setia kawan, brotherhood dan sisterhood, motherhood dan robin hood, segalanya (segala ke? mcm x je) menjadi sebuah kenangan terindah. kenang2 balik tergelak gak mengenangkan kebodohan sendiri yang memang tak matang (so sekarang ak dah matang, sila percaya).

dari kenangan duduk kat hostel, sampai aaa duk umah sewa, mmg kalau nk citer, kalah citer sinetron bawang merah bawang putih, panjangnya... so baik xpayah ahh citer... sapa yg tahu, tahu laaa... bab ponteng kuliah, ponteng kelas dan ponteng segala apa yang boleh diponteng, xpayah laa ckp.... 2 blom masuk kes-kes terpencil seperti datang lambat sebab perut tak selesa(alasan) datang lambat sebab kereta saya dilanda todak(mulia tol alasan), datang lambat sebab bawak jiran sakit perut gi klinik (yang ni betul maaa....) datang lambat sbb tak jumpa cari kelas (terbaik!!!) dan byk lagi laa alasan-alasan late-comer tegar cam aku nih... silap2 aku bley wat en-saiko-pedia yang tebalnya mengalahkan kamus dewan edisi ke 23. (ada ke?)

apa-apa pown, aku harap sangat 75 org budak cohort aku, dapat bersama-sama konvo sekali, kalau nk konvoi sama-sama g kenduri kawen atuk aku pown xpe (eh, atuk aku nk kawen ke?? xde... tipu3..epp epp........) so meh nk kongsi sket gambar2 sepanjang aku jadi seekor pelajar yang belum puas terpelajar dan kadang-kadang kurenggg ajar sket.... (mama ngan abah mmg byk ajar aku, yang kurang 2 sebab aku yang xmo dengar... kuikui... ayat cover baikkk punyeee~)
group photo... walau xcomplete sume org ada tapi at least, ok laa... (pic credite to : joshua paul)kudos 2 cik rumate ku, arina yg meng-edit sampai tak tido petang. heee
ni aku cilok dari muka buku yana... jujur kan saya?? heehe
gula-gula hati....
otak biol a.k.a tuan punya blog.... wakaka

(nota kaki: dari semua gambar-gambar tadi, nmpk tak aku mcm sorang pelajar? nampak x? nmpak x??? xnampak pendek umur. sekian.)

2 geng kapak:

jiddah said...

hahahahahahahahaha..........
sedih kelakar sume adeee......
hehehehehehehehehe
smp atok ko pun kuar ya...ngaaaaaaaaa
lo,wt r cte satu2..dr foundation smp final year
mesti beshhhh

Farah Filzah bt Azizuddin said...

hahaaaa... mainan perasaan...
mmg ada hati nk wat mcm down the memory lane.... tp cm otak masih dalam mode lemau lagi..... wakaka.... nk kena refresh blk... aku kan short term memory lost.... wakakakakka

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails