Saturday, May 1, 2010

0 anggur ku tanam walau seketika cuma

tajuk entry tak tahan...... wakakkaa.... ok diumumkan, saya kini menjawat jawatan.....






pengangur-sementara-3-bulan-xde-keje-abeskan-duit-mak-ayah........





wah panjang sungguh jawatan aku tuh......bukan senang nk dpt jawatan mcm nih. hanya yang berjiwa kental, berotak lemau je yg bley dapat...... oke aku menganggur skang. so what??? wahahha... hiduplah saya berhibernate di dlm gua yang org putih kata home sweet home.

dah dekat seminggu nih aku bertapa menuntut ilmu silambam sang penganggur... dah penat berkeliaran tanpa arah tuju kat umah.... mama kata, ' cuba laa kuar. asyik dok dalam bilik je'... so mungkin esok ak akan pindah katil bilik aku kat luar umah... so melepak atas katil di luar rumah mungkin lebih membahagiakan. bukan ak sengaja nk lepak dalam bilik. semua nya terjadi dalam keadaan separa sedar. tak sengaja... aku sedar2 je dah kat dlm bilik...aku sedar2 je dah kat atas katil... aku nk wat cmner... (oke, alasan tp betul tak tipu...)

so mari kita 'otak-ribut' atau dalam bahasa kapitalisnya 'brainstorm' apa yang patut kita buat sepanjang menanam anggur yang xberapa nk berbuah nih... hmmm......

1) job-hunting............ yang ni mmg nak tapi mcm otak lebih kepada duduk umah diam-diam sebelum menapak dalam alam pekerjaan yang mungkin mengecutkan rusuk kiri dan kanan. tp terisi gak masa lapang yang tersangat laaa lapang nih... hmmm

2) aktiviti penghapusan lemak...... well, yang nie.... ermmm aaaaaa.... errrrrr............NEXT!

3) berjalan-jalan melihat alam......... lagi tak boleh pakai....... nk berjalan perlu duit, nak duit perlu bank, tapi dalam bank.......... aghhhhhhhhh dang dang dang!!!!!!!!! (lagu kekusutan jiwa berkumandang....) duit tak ada....... tapi hati ingin ka.......ka?? no no no.. xsesuai lagu ini....

4) menghadiri kelas-kelas motivasi untuk bermain alat musik gitar hampeh yang aku beri nama, 'enchek dino'... lagi skali.......ini mungkin tapi dimana dan bila dan berapa bayaran-nya, tunggu nk kena kuar dari gua.........dlm gua hp xde coverage.........

5) tgk lappy, lappy tgk aku. tgk 'mukabuku', 'mukabuku' tgk aku...... sgt bermuka-muka.... padan muka aku................ mukadimah sungguh................

6) membaca itu amalan mulia.............. byk gak koleksi novel2 beli-tapi-biar-berlumut-dan-berkulat, aku xbaca pown lagi............... lagi tak menjana minda... apa barang baca novel yang byk kisah2 dusta.......... ecehhh... tetiber EMO. xnk ah....... membaca novel2 begini akan mengakibatkan otak menghasilkan bakteria-berangan-syok-sendiri.... WHAT????? alexander potter ada novel baru?????? OHEMMJEEEEEE.......title : you're the one that i don't want.
tajuk nak hebat(memang hebat pon)........ huuuuuu....

7) aku dah penat berfikir

8) bley tak xnak pikir.

9) ............................................

10) zzzzzzzzzzZZZZZzzzzzzz


sekian.


0 geng kapak:

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails