Monday, August 23, 2010

0 mati itu pasti.


tiba-tiba rasa nak menulis. walau aku tak tahu apa benda yang aku nak tulis. aku tanya hamster aku, dia diam. tanya kucing aku, dia pon diam. diorg ni xboleh cakap kah? (aku tak gila. aku bosan. gila dan bosan mmg xde kena mengena. tapi BOSAN GILA memang aku)

ok.

pernah tak ada sahabat atau kenalan korang yang meninggal dunia dan di ada fb, lepas 2 dekat fb dia penuh orang ucap takziah dengan sedekah al-fatihah? entah kenapa situasi ini selalu buat aku tersentap. mcm sebagai contoh kalau nama kau, orang tag dengan ucapan 'semoga rohnya aman di sana, dan allah tempat kan beliau di sisi orang yang beriman'. sentap! kadangnya aku xkenal pon siapa si polan yang dimaksudkan tapi tak tahu kenapa hati ini sayu. ucapan demi ucapan di conteng di wall tapi xde sapa pon yang dapat reply,

'aku ok je kat sini, korang jgn risau'.

xdee. senyap sunyi sepi je. sedih sangat. bukan maksud nak mainkan isu ni ke apa ke, tapi kadang2 terfikir jugak, technology ni kadangnya bagus, dapat kita lihat mcm mana rapatnya ukhwah sesama islam. bukan senang sahabat dan kenalan2 dalam fren list fb kau sume dapat dtg di hari pengebumian kau. jadi diorg dapat sedekah kan al-fatihah (sama ada hanya tulis 'al-fatihah' atau angkat tangan dan doa betul2), bukan kah itu satu anugerah?

selalu kalau kes birthday ke, bertunang/berkahwin ke, aku anggap biasa je. tapi yang satu ini semuanya nampak sayu.

jangan tanya kenapa aku emotional. tapi aku cuma tak tahu macam mana nak bayangkan, satu masa nanti, di wall aku penuh dengan ungkapan tersebut,

'farahfilzahazizuddin, semoga roh kamu tenang di sana. fyllo, kitorang rindu sangat kat kau, sayam. moga allah tempatkan kamu di sisi orang-orang yang soleh. amin. al-fatihah (smiley sedih)'



ye, sentap!

0 geng kapak:

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails