Monday, August 30, 2010

2 popular culture

dah lama sebenarnya aku nak menulis pasal popular culture or as-known- as pop culture. pop culture yang aku nak gebang ni is not a very serious one laa tapi apa yang aku observed kat facebook. yes.

pop culture in fb. kalau zaman world cup, sume dok tukar profile picture jadi gambar jersey. yeah, korang minat team itu ini whatssoever. tapi kalau betul minat xpe. ini ada yang buat sebab nak ikut orang lain buat. 'monkey see, monkey do' aku bukan kata korang monyet so jangan terasa. saja ikut2 walaupon korang haram tak minat pon. cuma takut 'ketinggalan' or di panggil kuno zaman batu belah batu bertangkup. not cool.

pastu time hangat isu GAZA, sume orang hitamkan profile. buat gambar profile, save gaza. tapi ada korang betul-betul mainkan peranan untuk betul-betul tadah tangan berdoa untuk selamatkan saudara-saudara islam di sana atau setakat , 'hey, diorang buat , aku kena buat. kang aku di cop tak berperikemanusiaan plak.' itu bukan ke tak ikhlas. saja nak wat ikutan buat apa. aku tak marah kalau betul-betul kesedaran 2 ada tapi kamonnn laaa.. jangan plastic kan diri dengan isu-isu macam ini. boleh tak?

ye entri ni memang aku rasa ramai yang nak terasa ke apa ke tapi this pop culture need to stop. kalau mmg betul-betul rasa ikhlas, kenapa perlu nak terasa. pergi mampos laa apa aku nak cakap kan sebab kalian sendiri tahu kalian yang bagaimana.

yang jujur. atau yang berlakon jujur.

PILIH.

ok. esok merdeka. berapa ramai pulak yang akan gantikan profile picture dengan bendera malaysia. tunjukkan anda patriotik dengan merdekakan diri anda DAHULU, jadi diri anda sendiri dan jangan biarkan pemikiran dijajah dari apa-apa unsur yang lain kecuali cintakan tanah air sendiri.

tolong

be yourself.

adakalanya mungkin aku juga poseur tak tentu hala. aku tak salahkan diri sebab aku belajar dari kesilapan. aku cuma suarakan pendapat. maaf kalau ini bukan apa yang mahu didengar. aku bukan nya good-good tak tentu hala. sebab aku juga tak sempurna dan aku mmg tahu aku bukan. tak segan aku nak akui semua itu.

marah? jangan.


ini cliche. kehidupan memang begitu.



selamat menyambut hari kemerdekaan ke 53, MALAYSIA.

2 geng kapak:

Anonymous said...

u ni fynn jamal wannabe ke?
cuba lagi.

Farah Filzah bt Azizuddin said...

i take that as a compliment. thank you.
bukan wannabe. dia saya jadikan idola. dia itu saya lihat tinggi tempatnya dalam hati.

=)

Post a Comment

komeng laa selagi anda boleh mengomeng~

Related Posts with Thumbnails